Om påmelding

Deltakerinformasjon

Kjære deltaker i 6-timers pulje med kapteiner

 

Color Line Tour 2023 er bare noen dager unna, og vi antar det kribler i magen hos mange nå. Kanskje spesielt du som aldri har syklet før. Det å sykle i et stort sykkelfelt på trafikkert vei, vil alltid innebære en viss risiko, særlig om du ikke har erfaring med dette fra før. Dette er også bakgrunnen for at vi i Kristiansands Cykleklubb har satt opp tidsgrupper med kapteiner. Kapteinene i din gruppe er Jens Gunnar Haugen og Audun Haugen.

 

Kapteinene stiller med egne vester for å være synlige i gruppa. De vil begge bære fløyte som de gir enkle og tydelige signaler med:

  • To korte blås for å sette i gang rulla etter stopp eller låst rulle i oppoverbakker.
  • Ett langt blås for å gjøre deg oppmerksom på evt. hindringer eller annet som gjør at farten går ned. Det kan også bety at vi tar igjen eller blir tatt igjen av andre større grupper.
  • Gjentatte harde blås ved ekstraordinære situasjoner som velt, bråstopp pga av hindringer m.m.
  • På matstasjonen blåses det ett langt blås som betyr "gjør deg klar, gruppa går om 30 sekunder". To lange blås når vi faktisk setter i gang.

Kapteinenes overordnede mål er at flest mulig skal komme samlet og trygt i mål på 6 timer og samtidig ha en trygg og hyggelig opplevelse. Vi ber om respekt og forståelse for at det er kapteinenes opplegg og beskjeder som til en hver tid gjelder. Har du tips eller innspill underveis kan disse gjerne deles i en hyggelig passiar med en av kapteinene. Vi kjører etter et nøye planlagt tidsskjema, og det er dette som bestemmer farta i gruppa.

 

Vi har de siste årene erfart at en del opplever å fryse når vi kommer et stykke opp i dalen og ikke har noe ekstra å ta på seg. Vi anbefaler derfor alle å ta med seg ei ekstra jakke på baklomma.

 

Syklister som vi passerer og som har mistet sin pulje, inviteres med i vår pulje.

Det er påbudt med lys foran og bak. Disse skal være på i alle tunneler.

 

Matstasjoner: Det blir ett stopp på matstasjonen ved Bygland etter 97 km. Her stopper vi i 3 minutter. På matstasjonen får du tilgang til vann, cola, samt brød og bananer som fast føde. Du rekker et kort dobesøk, fylle flaskene med vann/sportsdrikk, samt fylle magen/lommene med litt fast føde. Vi kjører samlet videre fra matstasjonene. Alle må ha med seg to drikkeflasker fra start og noe å spise.

 

Slik kjører vi rittet:

Fra start og fram til Krossen (ca. 2 km), sykler vi med to ryttere i front (belgisk). Kapteinene blåser i gang den store rulla når hele feltet er ute på RV9. Herfra og til Hovden kjører vi én stor rulle som låses i oppoverbakker, hvis vi må vente for å passere andre puljer eller ved andre uforutsette situasjoner.

 

Det er frivillig å være med i rulla, men hvis du først er der, må du ha kapasitet og krefter til å holde den farten kapteinene har satt. Ryttere som tydelig sliter med å bidra i rulla, vil bli sendt bak i feltet. Det vil normalt ikke være behov for mer enn rundt 25 ryttere i rulla, så det er helt i orden om du tar noen pauser bak i sekken når du trenger det. Gi da tydelig beskjed når du vil tilbake i rulla.

 

Det vil ikke bli organisert sekk eller rullering av front og baktropp. Det kjøres én rulle som du enten er med i eller ikke. Husk at det alltid er gøyere å være med i rulla enn å dingle bak.

 

Vi ber om at alle merker hjelmen sin med navn på høyre side. Skriv det med sprittusj på hvit tape slik at det synes godt. Når siste mann i trekkrekka passerer sistemann i returrekka, kan han/hun si navnet til denne rytteren. Det er mye tryggere enn å kalle alle sammen "sistemann".

 

Uhell: Det er ikke tillatt med følgebil i turritt. Er du uheldig og punkterer må pulja dessverre kjøre videre uten å stoppe. Er du heldig kan du bli “plukket opp” av en pulje som starter lenger bak. Skulle det derimot skje et velt eller uhell i gruppa, vil gruppa stoppe og trekke ut av veien før kapteinene tar kontroll over situasjonen. Gruppa kjører videre når kapteinene gir beskjed.

 

Starten går 07:00. Vi møtes til en kort info kl. 06:40 ved inngangen til startbåsene.

 

Vi gleder oss til å sykle sammen med deg opp vakre Setesdalen! Sees til lørdag!

Med vennlig hilsen,

Jens Gunnar Haugen og Audun Haugen, kapteiner

tlf: 98424238

Kjære deltaker i 6,5 timers pulje med kapteiner

 

Color Line Tour 2023 bare noen dager unna, og vi antar det kribler i magen hos mange nå. Kanskje spesielt du som aldri har syklet før. Det å sykle i et stort sykkelfelt på trafikkert vei, vil alltid innebære en viss risiko, særlig om du ikke har erfaring med dette fra før.

 

Dette er også bakgrunnen for at vi i Kristiansands Cykleklubb har satt opp tidsgrupper med kapteiner. Kaptein i din gruppe er Bjørnar Vestøl fra Grimstad Tri, eks. Grimstad sykkelklubb, visekaptein er Brede Braadland fra KCK. Bjørnar er en meritert syklist med deltagelse i både OL og VM, mens Brede er en av våre lovende juniorsyklister.        

 

Kapteinene stiller med egne vester for å være synlige i gruppa. De vil begge bære fløyte som de gir enkle og tydelige signaler med:

 

  • To korte blås for å sette i gang rulla etter stopp eller låst rulle i oppoverbakker.
  • Ett langt blås for å gjøre deg oppmerksom på evt. hindringer eller annet som gjør at farten går ned. Det kan også bety at vi tar igjen eller blir tatt igjen av andre større grupper.
  • Gjentatte harde blås ved ekstraordinære situasjoner som velt, bråstopp pga av hindringer m.m.
  • På matstasjonen blåses det ett langt blås som betyr ”gjør deg” klar, gruppa går om 30 sekunder”. To lange blås når vi faktisk setter i gang.

Kapteinenes overordnede mål er at flest mulig skal komme samlet og trygt i mål på 6,5 timer og samtidig ha en trygg og hyggelig opplevelse. Vi ber om respekt og forståelse for at det er kapteinenes opplegg og beskjeder som til enhver tid gjelder. Har du tips eller innspill underveis kan disse gjerne deles i en hyggelig passiar med en av kapteinene. Vi kjører etter et nøye planlagt tidsskjema, og det er dette som bestemmer farta i gruppa.

 

Vi har de siste årene erfart at en del opplever å fryse når vi kommer et stykke opp i dalen og ikke har noe ekstra å ta på seg. Vi anbefaler derfor alle å ta med seg ei ekstra jakke/vest/løse armer på baklomma. Dette må dere selv vurdere ut fra værmeldingen dagen før.

 

Syklister som vi passerer og som har mistet sin pulje, inviteres med i vår pulje.

Det er påbudt med lys foran og bak. Disse skal være på i alle tunneler. Dette kan kjøpes i sekretariatet eller ved start hvis dere har glemt det.

 

Matstasjoner: Det blir ett stopp på matstasjonen ved Bygland etter 97 km. Her stopper vi i 3 minutter. På matstasjonen får du tilgang til vann, cola, samt brød og bananer som fast føde. Du rekker et kort dobesøk, fylle flaskene med vann/sportsdrikk, samt fylle magen/lommene med litt fast føde. Vi kjører samlet videre fra matstasjonene. Alle må ha med seg to drikkeflasker fra start og noe å spise.

 

Slik kjører vi rittet:

Fra start og fram til Krossen (ca. 2 km), sykler vi med to ryttere i front (belgisk). Kapteinene blåser i gang den store rulla når hele feltet er ute på RV9. Herfra og til Hovden kjører vi én stor rulle som låses i oppoverbakker, hvis vi må vente for å passere andre puljer eller ved andre uforutsette situasjoner.

 

Det er frivillig å være med i rulla, men hvis du først er der, må du ha kapasitet og krefter til å holde den farten kapteinene har satt. Ryttere som tydelig sliter med å bidra i rulla, vil bli sendt bak i feltet. Det vil normalt ikke være behov for mer enn rundt 25 ryttere i rulla, så det er helt i orden om du tar noen pauser bak i sekken når du trenger det. Gi da tydelig beskjed når du vil tilbake i rulla.

 

Det vil ikke bli organisert sekk eller rullering av front og baktropp. Det kjøres én rulle som du enten er med i eller ikke. Hust at det alltid er gøyere å være med i rulla enn å dingle bak.

 

Vi ber om at alle merker hjelmen sin med navn på høyre side. Skriv det med sprittusj på hvit tape slik at det synes godt. Når siste mann i trekkrekka passerer sistemann i returrekka, kan han/hun si navnet til denne rytteren. Det er mye tryggere enn å kalle alle sammen ”sistemann”.

 

4-5 plasser før front i trekkrekka og i alle nedoverbakker, skal du være nede i bukken. Det er tryggere for både deg selv og de andre. Samtidig får du mindre luftmotstand som gjør at du og hele feltet sparer krefter.

 

Uhell: Det er ikke tillatt med følgebil i turritt. Er du uheldig og punkterer må pulja dessverre kjøre videre uten å stoppe. Er du heldig kan du bli “plukket opp” av en pulje som starter lenger bak. Skulle det derimot skje et velt eller uhell i gruppa, vil gruppa stoppe og trekke ut av veien før kapteinene tar kontroll over situasjonen. Gruppa kjører videre når kapteinene gir beskjed.

 

Starten går 07:15. Vi møtes til en kort info kl. 06:40 på parkeringsplassen like etter broa over til Odderøya. Se veien fra startområdet og hit på dette kartet: https://goo.gl/bkNlq5

Vi gleder oss til å sykle sammen med deg opp vakre Setesdalen! Sees til lørdag!

 

Med vennlig hilsen

 

Bjørnar Vestøl og Brede Braadland

Kjære deltaker i 7-timers pulje med kapteiner

 

Color Line Tour 2023 bare noen dager unna, og vi antar det kribler i magen hos mange nå. Kanskje spesielt du som aldri har syklet før. Det å sykle i et stort sykkelfelt på trafikkert vei, vil alltid innebære en viss risiko, særlig om du ikke har erfaring med dette fra før.

 

Dette er også bakgrunnen for at vi i Kristiansands Cykleklubb har satt opp tidsgrupper med kapteiner. Kaptein i din gruppe er Jan Fredrik Stiansen, erfaren syklist som har ledet grupper til Hovden flere ganger. Med seg har han Jesper Stiansen, juniorsyklist med solide resultater, høye ambisjoner og godt humør.

 

Kapteinene stiller med egne vester for å være synlige i gruppa. De vil begge bære fløyte som de gir enkle og tydelige signaler med:

 

  • Ett langt blås for å gjøre deg oppmerksom på evt. hindringer eller annet som gjør at farten går ned. Det kan også bety at vi tar igjen eller blir tatt igjen av andre større grupper.
  • Gjentatte harde blås ved ekstraordinære situasjoner som velt, bråstopp pga av hindringer m.m. Vær oppmerksom på kapteinenes videre instrukser.
  • På matstasjonen blåses det ett langt blås som betyr ”gjør deg” klar, gruppa går om 30 sekunder.

Kapteinenes overordnede mål er at flest mulig skal komme samlet og trygt i mål på 7 timer.

Vi lever KCK sine verdier sykkelglede og mestring, og vi har troen på at god stemning bidrar til nettopp dette.

Vi forventer respekt og forståelse for at det er kapteinenes opplegg og meldinger som til enhver tid gjelder.
Har du tips eller innspill underveis kan disse gjerne deles i en hyggelig passiar med en av kapteinene.

Vi kjører etter et nøye planlagt tidsskjema, og det er dette som bestemmer farta i gruppa.

 

Syklister som vi passerer og som har mistet sin pulje, inviteres med i vår pulje.

Det er påbudt med lys foran og bak. Disse skal være på i alle tunneler.
Dette kan kjøpes i sekretariatet eller ved start hvis dere har glemt det.

 

Matstasjoner
Vi stopper 3 min på alle matstasjoner, unntatt i Bykle hvor vi bruker 1-2 min.

 

Slik kjører vi rittet

Innledningsvis kjører vi belgisk rulle, men alle sitter i front 4 minutter for å skape ro i rekkene.

Etter matstasjonen på Evje vurderer vi hvordan gruppen er, og justerer på tidsperioden den enkelte skal være i front.
Det vil være søkelys på sikker sykling og fin flyt, da dette erfaringsmessig skaper ro og større overskudd.

 

Uhell

Det er ikke tillatt med følgebil i turritt. Er du uheldig og punkterer må gruppen dessverre sykle videre uten å stoppe.

Skjer det velt eller andre alvorlige hendelser i gruppa, vil hele gruppen stoppe og trekke ut av veien, slik at kapteinene kan ta kontroll over situasjonen.

Ingen skadde vil naturligvis bli væren igjen alene uten tilsyn og hjelp.

Gruppa kjører videre når kapteinene gir beskjed.

 

Starten går 07:50.
Vi møtes før inngangen til startbåsene kl 07:35 for en introduksjon og gjennomgang av gjennomføringen.

Vi gleder oss til å sykle sammen med deg opp vakre Setesdal!
Sees til lørdag.

 

Med vennlig hilsen

Jan Fredrik og Jesper

Hei sykkelvenner i 8 - timespulja kapteiner/tidsloser 2023

 

Informasjon

Color Line Tour 2023 nærmer seg. Her følger litt informasjon for dere som skal sykle i 8 timers pulje m/ kapteiner. Kapteinene stiller med egne vester for å være synlige i gruppa. Vi som er kapteiner har erfaring fra turen fra Kristiansand til Hovden i flere år og har bare gode erfaringer. Gled dere.

 

Vi vil begge ha ei fløyte for å kunne gi enkle og tydelige signaler. Kapteinenes overordnede mål er at flest mulig skal komme samlet og trygt til mål til tidsfristen og ha det hyggelig hele veien opp Setesdalen. Vi ber om respekt og forståelse for at det er kapteinenes opplegg og beskjeder som til enhver tid gjelder.

 

Har du tips eller innspill underveis kan disse gjerne deles i en hyggelig passiar med en av oss kapteinene. Vi kjører etter et planlagt tidsskjema, og det er dette som bestemmer farta i gruppa. Syklister som vi passerer og som har mistet sin pulje, inviteres med i vår pulje.

 

Fløytesignal:

Blir vi tatt igjen av raskere puljer eller det oppstår andre “farlige” situasjoner, vil det komme ett langt fløytesignal. Dette betyr fare eller pass opp. Ingen gjør noe spesielt, men alle blir litt ekstra skjerpet.

 

To korte fløytesignal betyr at farten må roes ned (mest aktuelt i oppoverbakker). På matstasjoner har vi også to ulike fløytesignaler.

 

Ett langt betyr “gjør deg klar, gruppa går om 30 sekunder”. Når alle er på sykkelen, har samlet seg og er i gang vil det komme tre korte fløytesignaler (for å ikke forveksle med “hold igjen”) som betyr at vi setter opp farten og rulla går som avtalt.

 

Matstasjoner: Det blir tre stopp underveis. På matstasjonene får du tilgang på vann, cola, samt brød og bananer som fast føde. Første stopp er på Hornnes. 500 meter før første matstasjon setter vi ned farten og tar inn på sykkelstien. Varighet 5 minutter.

 

Deretter stopp på Bygland etter ca. 96 km. Tredje stopp blir i Valle etter ca. 160 km. På begge disse matstasjonene bruker vi 5 minutter. Da rekker du et kort dobesøk, fylle flaskene med vann/sportsdrikk, samt fylle magen/lommene med litt fast føde. Vi kjører samlet videre fra matstasjonene.  

 

Drikke og vær:

Værmeldingen er positiv for lørdagen og det gjelder for hele Setesdalen. Vi får etter all sannsynlighet en dag med stigende varme utover dagen og pr. nå (28.5.23) 16 grader på Hovden på ettermiddagen. Vær nøye m.h.t hvordan du kler deg, det kan være litt kjølig fra morgenen av. Ekstraklær kan du evt. ha på baklomma.  Alle må ha med seg to fulle drikkeflasker fra start og noe å spise. Vær nøye med å fylle opp begge drikkeflaskene ved stopp på matstasjonene. Pass også på deg at du får i deg nok drikke før start.

 

Hvordan kjører vi underveis:

8 timers pulja kommer til å kjøre modifisert Belgisk rulle som går ut på at det hele tiden ligger to syklister fremme i vinden og at begge rytterne skiftes ut når det rulles. Belgisk rulle er ei rolig og trygg rulle, og lett å komme inn i for uerfarne. Det rulleres etter behov. Typisk er rundt 2 minutter fremme om gangen, men det går an å ligge kortere og lengre.

 

Modifisert belgisk rulle: Når de to som ligger foran blir enige om å ha avløsning, gjørs følgende: De fremre rytterne varsler pulja høyt om at «rulla går». Fartsrekka (høyre) holder jevn fart. Retardasjonsrekke (venstre) senker farten med rundt 2 km og lar fartsrekka gli sakte forbi. Førstemann til høyre legger seg rolig inn foran makkeren på venstre side – etter å ha fått «klar»-melding fra sin makker. Andremann på høyre side gjør på samme måte og legger seg først i rekka på venstre side. Resten på høyre side bare følger på fremover, men stopper når det igjen er to nye i front. Bakerst legger sistemann i venstre rekke seg rolig over i høyre rekke. Kort sagt kjører vi vanlig rulle, men kun to “knepp” før vi låser igjen. Dette gjør at vi holder to rekker hele tiden.

Vi starter å rulle på de rette slettene ved Krossen – et par kilometer ute av byen. Kapteinene gir signal «rulla går» når vi starter å rulle. Vi ber alle ha spesiell oppmerksomhet i denne startfasen, så unngår vi unødvendig uhell. Når vi stiller opp laget på start i Kristiansand, så ønsker vi at de ryttere som har erfaring fra Belgisk rulle stiller seg opp på de fremste plassene. Det er viktig at rytterne fremme kommuniserer tydelig med hverandre når det skal rulles og at man gjør det rolig og kontrollert.

 

I Høiekleiva og bakken opp Sandripheia passer vi på at det går rolig. Dette er lange bakker. Vi er helt i starten på rittet og det er ikke noe poeng å bruke opp overskuddet så tidlig i rittet. Fronten på feltet må holde litt igjen over bakketopper som kommer etter disse bakkene. Vi skal ha alle med når utforkjøringen starter. Hold også god avstand i selve utforkjøringene.

 

Vi legger oss godt til høyre i kjørebanen, slik at puljer som passerer oss får plass til å passere. Fremre venstre rytter, er den rytteren som er viktigst m.h.t hvordan hele pulja plasserer seg i veibanen. Når vi er i denne posisjonen, er det viktig at vi ikke går for langt ut mot midtlinja, men holder oss inn mot den høyre fremre rytteren (makkeren vår).

Vi kommer ikke til å lage noen «sekk» i pulja vår. Det innebærer at vi ønsker at alle i fartsrekka blir med helt rundt og går over i retardasjonsrekka når det passer den enkelte.  Erfaringsmessig har vi en del erfarne og godt trente ryttere med i pulja vår som bidrar mye, men vi trenger at alle bidrar noe med å ligge i front og bryte vind.

 

Det finnes illustrasjonen på Belgisk rulle på YouTube. Ta en titt, så er du godt forberedt.

 

Uhell: Er du uheldig og punkterer må pulja dessverre kjøre videre siden vi ikke har anledning til å ha med en følgebil bak oss. Er du heldig kan du bli “plukket opp” av en pulje som starter lengre bak. Skulle det derimot skje et velt eller uhell i gruppa så vil gruppa stoppe opp, trekke ut av veien og kapteinene tar kontroll over situasjonen. Gruppa kjører først videre når kapteinene gir beskjed.

 

Oppstilling før start:

Oppstillingen av puljene foregår på Øvre Torv i Kristiansand ved Rådhuset. Her vil det bli gitt litt informasjon fra oss kapteinen før start. Vår start er kl. 0515 og selve starten er som tidligere år nede ved havna. Vi ber dere alle møte ved vannfontenen på torget senest kl. 0440. Den er lett å finne. Vi trenger tid til informasjon, til å stille opp pulja og til å trille ned til startområde.

 

Minner bare om:

Tenk sikkerhet hele tiden. Hold jevn fart. Unngå bråbremsing. Ligg stabilt i veibanen. Vær konsentrert. Pass ekstra på sikkerheten når du skal spise og drikke. Hold god avstand i utforkjøringene.

Vi er en pulje med rundt ?? ryttere. Vi er avhengig av at alle har fokus på sikkerhet og kommunikasjon.

Alle må ha lys på sykkelen. Foran og bak.

Alle skal ha fornavnet sitt på begge sider av hjelmen.

Sjekk sykkel og utstyr i god tid før du står på startstreken.

Gi beskjed til oss kapteiner om du må slippe pulja vår.

Les også den informasjonen som CLT 2023 har lagt ut på hjemmesiden og på facebook.

 

Vi gleder oss:

Vi gleder oss til turen. En sikker, hyggelig, men krevende sykkelopplevelse opp Setesdalen.

Ses på torget i Kristiansand kl. 0440 til lørdag 3 juni.

 

 

Med vennlig hilsen kapteinene i 8 - timerspulja

 

Ole Iacob Prebensen, mobil 971 55 595

Start Valle møter i Valle sentrum og får startmummer der. Starten går kl 11.00.

Alle andre deltakere går via "Adkomst" til "Startområde" mellom Vestre kiosk og Havnegata. For adkomst inn i startområdet må deltagerne komme inn via Tollbodgata ("Adkomst") deretter inn sjøsiden av Havnekvartalet. I startområdet finnes toalett, bagasjedropp som skal fraktes til mål på Hovden og sykkelteknisk bistand.

Når du starter, finner under "starttider" på nettsiden. Der finner du puljen din.

Startnummeret henter du selv i sekretariatet. 

Start Valle får startnummer i Valle 20 min før start

Sekretariatet finner du her (ikke Hotel Norge som i 2022):

  • Fredag kl. 10-20: Thon Hotel Parken, Kirkegata 15
  • Lørdag kl. 04.30-07.45: Thon Hotel Parken, Kirkegata 15

For lokale deltakere anbefaler vi sterkt henting av nummer tidlig fredag. 

Sampakking: For særpuljer som ønsker å hente samlet, må dette meldes fra om senest dagen før de skal hentes. En person fra særpulje henter da alle startnummrene til resten av særpuljen i sekretariatet. Dere får de ferdig pakket. Særpuljene må sørge for at alle lisenser er betalt på forhånd for å få ut numrene til laget. 

Du får utlevert et startnummer som du skal feste på ryggen med sikkerhetsnål (medfølger) og en tidtakerbrikke som skal festes på ankelen med vedlagt borrelås. Tidtakerbrikken skal leveres inn etter målgang eller om du må bryte rittet.

På startnummeret står nummer til «Rittelefon» Dette ringer du om trenger hjelp underveis. Ved alvorlig ulykke ring 113, deretter rittelefon.

Merk bagasjen din godt med startnummer og navn. Strips og merkelapper får du med startnummeret ditt.

Bagasje som leveres på Thon Hotel Parken fredag innen kl. 20, venter på deg i målområdet på Hovden.

Bagasje som leveres inn lørdag morgen, må leveres ved start. Dette kommer til Hovden i løpet av dagen, men vi kan ikke garantere at den kommer til Hovden før deg.

Vi anbefaler å putte sko, skift og ekstra varmt tøy lett tilgjengelig i bagasjen slik at du kan nyte stemningen i målområdet uten å bli kald. Forhåpentligvis skinner sola så mye at dette ikke er nødvendig, men gjør jo ingenting å være føre var.

Du kan bestille busstransport i påmeldingsløsningen fram til torsdag før start.
Dette koster kr 600,- og inkluderer transport av sykkelen. 

Fra 2.- 3. juni selger vi eventuelle ledige seter på bussen så langt det er plass. Da koster det 700,-

Betalt billett sjekkes mot liste av sjåfør ved avgang Hovden.

Kjøpt bussbillett refunderes kun dersom du har kjøpt avbestillingsforsikring.

Bussavgang fra Hovden:

Alle bussene går fra Hovden Grendehus.

Lørdag. Første avgang kl. 18.00. Etter dette går bussene fortløpende. Siste avgang kl 19.00.

Søndag. Avgang kl. 12.00. Det er ikke anledning å ta med seg sykkelen på bussen, sykkelen må leveres ved lastebilene i målområdet lørdag før kl. 18, så får du den utlevert ved Kristiansand rutebilstasjon når du ankommer Kristiansand. Se også eget punkt, Sykkeltransport.

 

Du kan kjøpe engangslisens helt fram til rittstart. Logg deg inn med brukernavnet og passordet du fikk på eposten da du meldte deg på.

Hovden har flere overnattingsteder; 

Sjekk ut og bestill her

Thon Hotel Parken

Ligger like ved Torvet i Kristiansand sentrum og 350 meter unna starten på Color Line Tour. Hotellet stiller med en fantastisk frokost rittdagen fra kl. 04:00, et høydepunkt i seg selv. Det er holdt av rom frem til 01.04.2023.

Thon Hotel Parken tlf 38172040 bestilles på epost til parken.resepsjon@olavthon.no 

 

Spesialpris for Color Lile Tour:

Oppgi Color Line ved bestilling. Alle priser inkludert frokost. 

Hotelet tillater at syklene oppbevares på rommet. 

Merk bestillingen med "Color Line Tour".

 

 

Dette er puljer som alle fritt kan melde seg på. Hver pulje har eget starttidspunkt og max størrelse på 35 ryttere. Tidspuljene settes opp med en egen tidslos. Rollen til tidslosen er å hjelpe til med en trygg organisering i puljen og en fart som er tilpasset ambisjonen i puljen.

  • Pulje 10 timer. Denne puljen passer for dem som vil sykle i sitt eget tempo. Her handler det om å kose seg og bruke dagen. Matstasjonene er viktigere enn hva klokka viser. Denne puljen er uten tidslos.

 

  • Pulje 8 timer Dette er puljen for deg som sykler for første gang, eller som helt enkelt bare vil kose deg helt opp. Beregnet tid er 8 - 10 timer.

 

  • Pulje 7,5 timer.  Er du ganske sprek og trener regelmessig, men ikke har syklet så mange ritt før, er dette en fin pulje å starte i. Organiseres som belgisk rulle hvor de som føler de er sterke nok til å bidra, bytter på å ligge i front. Det sykles strukturert og samlet hele veien. Stopper på alle fire matstasjonene. Ca. snittfart 28 km/t i denne puljen.

 

  • Pulje 7 timer.  I denne puljen går det behersket opp bakkene, men farten er god på slettene. Du må ha god øving i å ligge i felt for å starte i denne pulja. Her er det mye rutine, og ingen fristes til å bruke mye krefter i starten. Organiseres som belgisk rulle (to rekker hvor man bytter på å ligge i front). Stopper på tre matstasjoner (Hornnes 57 km, Bygland 96 km og Honnevje 158 km) Ca. snittfart 30 km/t i denne puljen.

 

  • Pulje 6,5 timer.  Denne pulja består av godt erfarne syklister, men farten er jevnere enn i pulje 1 og det litt roligere i bakkene. Organiseres som rulle/kjede. Stopper på to matstasjoner (Bygland 96 km og Honnevje 158 km). Ca. snittfart 32 km/t i denne puljen.

 

  • Pulje 6 timer.  Her er det mange sprekinger med mye sykkelerfaring. Puljen setter god fart allerede fra start og organiseres tidlig med rulle/kjede som låses i bakkene. Stopper på en matstasjon (Bygland 96 km). Feltet sprekker opp på slutten av rittet. De raskeste i denne puljen kommer til Hovden på rundt 6 timer. Ca. snittfart 35km/t i denne puljen.

Vi anbefaler å sette seg realistiske mål. Selv om et par km/t i hastighetsforskjell ikke virker så mye på papiret, merkes det på sykkelsetet over 210 km.

Spør oss gjerne om råd dersom du er usikker på hvilken pulje som passer for deg.

Dette er en unik mulighet for å sykle sammen som bedriftslag, vennegjeng eller en gruppe ryttere fra samme klubb, krets eller landsdel. En særpulje består av en gruppe deltakere som ønsker å sykle som egen særpulje.  Laget må bestå av minst 15 deltakere, men maks 40. Dere får eget starttidspunkt og må stille med egen ledebil

Transport av sykkel tilbake til Kristiansand er inkludert i bussbilletten. Dersom du har bestilt busstransport tilbake til Kristiansand, leverer du sykkelen din rett etter målgang. To lastebiler vil stå oppstilt i målområdet.
ALLE sykler som skal tilbake til Kristiansand skal leveres på lastebilene lørdag før kl. 18, selv om du tar bussen på søndag. (Sykkelen din oppbevares på sikret sted over natten). Syklene leveres ut på samme sted som ankomst for bussene; Kristiansand rutebilstasjon.